Bismillahirrahmanirrahim..

I’m back!
1 nov..cepatkn mase berlalu..sedar xsedar dah nk hbis thun utk 2013..tggal 2 bln je lg..kira ni saat terakhir la utk sem ni..yg xsyok nye kena study sbb exam..exam la pling xbest..tp lpas exm best sbb da cuti..hehe

Hmmm 2 hr lg nk piala Malaysia..smga TRW wat yg terbaik..lawan dgn pahang..memang THIS IS PANTAI TIMUR la..aku jangka 3-1 kot..yang sumbak nt paan,indra dan of kos la kapten tersayang,piya..mapaaa..xlupa jugak si apex yang perlu focus dgn bola bia xde yang bolos gawang gol dio tu..tangkap kemah deh apex..pege jange wi lucut..hehe .xpndai sgt nk jangka2 ni..tp smgt anak kelate kn..
Yuh ayuh ayuh
Ayuh kelate ku hari ini
Kita pasti menang
Aminnnnnnn

Tp hari ni..final lawak super spontan 2013..buat kt dewan kenanga MPSP..dkt tuh..dgn mkb aku ni..sat ja pecut p..hati ni memang la gelepa dode2 nk g..nk jumpa jepp..johan..2 org ni la yg aku nk sgt jumpak..nk amik pic je..lps tu nk sembang2 sat..tukaq no fon..tu pon kalo depa bg..klo btoi2 bg memang aku pengsan kt situ..hehe..biase la penangan artis..ditambah plak ngn rumate yang ting tog…dok histeria nk p..dia klo ngn jep dan johan tu..memang kalah pontianak..dok menjeritttt..hahahaha…tp bila muhasabah blik..pkir baik2..aku ni kalo nk p program2 agama cukup liat..nk p ceramah byak je alasan..tp boleh plak nk p kt kt situ..

Dr ,dari jauh ku doakan kome2 kt super spontan tu berjaya especeli jepp ngn johan..nati aku tgok on9 la..k la..nk sambung study sambil layan movie.kn study week dah start..

Good luck utk kawan2 PISMP PA..geng2 gempak yang sempoi..TRW dan finalis super spontan 2013..lagi2 utk jepp ngn johan..opppss lupa plak utk PRK dun Sg limau..semoga kemenangan berpihak pada kita…Aminnn.


bismillah..

sedar xsedar dah cukup 2 bulan aku dok berpraktikum kt sk Tnjung dawai ni..bergelak ketawa..bergundah gelana..berdukacita..berpenat lelah..bersengkang mata..berkecil hati..berbesar hati..semua ade..semua yg akn mencorakkan serta mwarna hari2 aku..n akn dijadikan penglmn utk masa yg akn mndtg..

hari ni..
hr terakhir aku kt sini..

sebak!..seriously..sebak bak hang..





Bismillahirrahmanirrahim..
Sanah helwah nadiah!
Hehe

Alhamdulillah..masih bernafas hingga hari ini..dah genap umo 22tahun atas bumi ALLAH ini..
Bersyukur sgt2 dgn segala2 yg diberikan oleh ALLAH n apatah lagi nikmat iman dan islam yang sangat manis jika mampu dirasai dengan hati yg suci..terima kasih kpada ayah n umi yg jaga,didik, diri ini dengan penuh kasih sayang dan bagi ilmu agama yg amat xterkira nilainya..yg paling syok besday kali ini adalah hari terakhir dlm bulan Ramadhan..bulan yg sangat2 berkat..apa lagi meme happening la majlis sambut besday mlm tu..


Smoga tahun ni n tahun yg akan mndtg menjadi lebih baik dari sebelum ini..
Smoga dpt kejayaan dunia n akhirat..
Smoga sntiasa dlm limpah keredhaanNYA dan rahmatnye..
Smoga diberikan rezeki yang halal n berkat..
Smoga dijauhi bala n malapetaka apatah lagi maksiat n benda2 lara
dan
Smoga ketemu jodoh yg paling penting..hehe

Umo dah 22 ni..dah terasa utk bergelar seorang isteri..hehe
Tapi
Dah bersedia ke idok????

##2 hari sblum besday ayah bisik kt telinga..ade org mai tye pasal aku..nak jwpan lpas raya..amik kau…nak bg jwpan ape..aku pon xtau..
Jom istikharah..

OMG!!!!



Bismillahirrahmanirrahim..

Rasanya, ramai yg tahu, ataupun pernah mendengar perkataan al ma'thurat, kan? Al ma'thurat adalah kumpulan ayat-ayat al-Quran, zikir-zikir serta doa-doa yang selalu diamalkan oleh Rasulullah SAW. Ia disusun oleh as syahid Imam Hasan al Banna. Semoga Allah membalas dengan kebaikan usaha beliau yang telah memberi banyak manfa'at ini, amin ya Allah.


Al ma'thurat ada dua jenis, iaitu kubra (besar) dan sughra (kecil). Bacaan al ma'thurat kubra adalah lebih panjang dan lebih banyak berbanding dengan yang sughra. Selalunya, kebanyakan orang hanya membaca yang sughra. Termasuk la diri ini..hehe..besa la kita kan selalu berkira dlm beribadah..Astagfirullah3x..Namun, jika ada masa yang lebih, mungkin boleh membaca yang kubra. Al ma'thurat dibaca pada waktu pagi (selepas waktu subuh) dan juga pada waktu petang (selepas waktu asar).


Sebenarnya, setiap bacaan yang terkandung di dalam al ma'thurat mempunyai kelebihan tersendiri. Sebelum ini, selalu je dok amal mase kt skolah dulu.setiap kali pg ngn petang..terima kaseh kpd guru2 kt SMKA Wataniah sbb perknalkan bnda ni..tp bila melangkah masuk matrik n IPG ni..dah lama tgal..kalo dulu memang hafal la..siap jdik kepala yg mengetuai bacaan.tp skrg dah gagap2..nak wat mcm mna..baca pon jarang2..leka..alpa ngn dunia..ALLAH3..hmm tp Alhamdulillah..aku dah mula sedaq..tahun ni dah amal balik..dan dah mula lekat dlm kepala n hati ni..


Pagi2 n petang2 jom kita amal..Insya Allah Ta'ala, kita akan dipelihara olehNya daripada gangguan syaitan, sihir, kesedihan serta kesusahan hidup, dan apa-apa saja yang mungkin boleh menjauhkan kita daripada mengingatiNya. 

Bahkan, untuk jangka masa panjang, jiwa kita juga akan menjadi lebih tenang dan merasa lebih lapang, insyaAllah!

Ok.stkt ni dulu..jom siap2..nak blik rumah sewa dah ni..huk3..babai!




Mukjizat AQ…

Lusa da nuzul AQ..so nk post pasai kemukjizatan AQ lah..mane tau sape2 yg bc ni..dpt input.dpt la aku to4 utk akaun akhirat..

AQ ni adalah mukjizat y satu2 nya kita mmpu peluk,baca dan sentuh pada hr ni..AQ ni ALLAH dah jnji akan jada smpai bila..SO,ni beberapa kemukjiztan tntang AQ..

1)gaya bahasa yg tinggi dan indah
2)tdak mampu ditndingi oleh manusia
3)pnawar hati
4)trpelihara hgga qiamat
5)ayat2 xboleh diubah
6)mngndungi prkara2 ghaib
7)kndungan sesuai spnjang zman..

Teringat plak kisah Umar bin ALkhotob..kisah yg mna Umar ni dulu shbt nabi namun sblm tu dia adalah menentang utma agama islam..Hidayah yg Allah bg kt dia tatkala dia dgr adik dia bc AQ surah Toha..mula2 pon dia marah+tmpar hngga brdarah..namun,Fstimah bc jugak ayt AQ dan bila Umar dgr dia rasa tenang dan lmbut hati..terus lps tu dia peluk islam..dan dia adalah antara 10shbt dijamin masuk syurga..ALLAH3x..
#amal la bc AQ pling kurang 1 ayat sehari..pliss..sbb tu a akan bg cahaya kt akhirat kita nt.



Bismillah…
Sambung lg menulis bila tetiba ja mai smgt menulis kt blog wlpun esemen xsentuh pon..biase la kita meme mcm ni..sggup mgdp fb..twitter..n so on drpd mmbaca AQ..buku2 agma..dgr ceramah..

As promise b4 dis,nak cite pasal nener a.k.a mek..ni sebelah umi..sblah ayah dah xde lama..masa aku kecik lg..hmm mek nil pas cik mnggal meme dok rumah aku..xjauh pond r rumah sbnaq dia tp memandangkan dia skrg dah msuk kategori OKU..so kami la jaga dia..

Asalnya kaki mek ni nepuh jah..mcm naik biji air kt ibu kaki..bnda jd masa arwah cik ada lg..bnda ni jd sikit ja..nak wt ke cerita..lpas ja atuk xda..ibu jari dia pon makin merah n berair..mak2 sedara just letak ubat..ltak krim ja..mek ni meme dia ada nyakit mcm2..drah tggi+kncing mnis+jantung..bila cmpur2 biase la..mkin hr mkin teruk..aku la dok cuci ngn ubat2 yg dibeli kt klinik.makin hr kaki mkin truk..mek selalu ja demam.kaki dah mula berbau..daging2 dah buruk..aku ni naseb bek la..alhamdulillah bab2 mcm ni meme mnt.so mslah geli+takot nix de la..kami .ajak p pital xmo..org tua kn..meme tkot ngn hospital ni.dah .ibu jari tu dah mkin hitam..so kami p la jmpa doc..senang cite mlm tu la start kisah potong memotong ni..mula2 admit ward..doc mai check n mntak sign utk potong ibu jari..

Aku la yg p jg tu..best dok pital ni..dekat kn kita ngn ALLAH..n aku blja 1 bnda..semua yg ada ngn kita hya pnjaman..mcm mek..ALLAH hya pnjam 72 tahun ja ibu jari kt dia..lpas potong ibu jari..mek boleh kuar..tp selang 3 hari jari kedua hitam plak..kami trus p hospital..n doc scan kaki dia memang dah efek kuman tu..n kputusan yg terbaik potong smpai lutut..

Berat mata pndang,berat lg bahu pikul…mek nanges ja..xleh trima cdgn doc..namun hasil bncg anak beranak..kami semua pksa jugak..n lastly potong smpai lutut..
Bla..bla..bla…..n so on…

Today,mek dah berkerusi roda n hya ada sebelah ja kaki..semua yg dia wt kna bntuan kita..n dia dah dpt kad OKU n officially sbgai seorng yg OKU.

Apa yg boleh ckp,apa yg ada kt kita atas dunia ni hya pnjman ja..one fine day bila smpai wktunya akan ditarik..sbb tu kita jgn mencintai apa2 pon melebihi cinta ALLAH..

Friday, November 1, 2013

November sudah

Posted by Nadira Aisya at 2:01 PM 0 comments


Bismillahirrahmanirrahim..

I’m back!
1 nov..cepatkn mase berlalu..sedar xsedar dah nk hbis thun utk 2013..tggal 2 bln je lg..kira ni saat terakhir la utk sem ni..yg xsyok nye kena study sbb exam..exam la pling xbest..tp lpas exm best sbb da cuti..hehe

Hmmm 2 hr lg nk piala Malaysia..smga TRW wat yg terbaik..lawan dgn pahang..memang THIS IS PANTAI TIMUR la..aku jangka 3-1 kot..yang sumbak nt paan,indra dan of kos la kapten tersayang,piya..mapaaa..xlupa jugak si apex yang perlu focus dgn bola bia xde yang bolos gawang gol dio tu..tangkap kemah deh apex..pege jange wi lucut..hehe .xpndai sgt nk jangka2 ni..tp smgt anak kelate kn..
Yuh ayuh ayuh
Ayuh kelate ku hari ini
Kita pasti menang
Aminnnnnnn

Tp hari ni..final lawak super spontan 2013..buat kt dewan kenanga MPSP..dkt tuh..dgn mkb aku ni..sat ja pecut p..hati ni memang la gelepa dode2 nk g..nk jumpa jepp..johan..2 org ni la yg aku nk sgt jumpak..nk amik pic je..lps tu nk sembang2 sat..tukaq no fon..tu pon kalo depa bg..klo btoi2 bg memang aku pengsan kt situ..hehe..biase la penangan artis..ditambah plak ngn rumate yang ting tog…dok histeria nk p..dia klo ngn jep dan johan tu..memang kalah pontianak..dok menjeritttt..hahahaha…tp bila muhasabah blik..pkir baik2..aku ni kalo nk p program2 agama cukup liat..nk p ceramah byak je alasan..tp boleh plak nk p kt kt situ..

Dr ,dari jauh ku doakan kome2 kt super spontan tu berjaya especeli jepp ngn johan..nati aku tgok on9 la..k la..nk sambung study sambil layan movie.kn study week dah start..

Good luck utk kawan2 PISMP PA..geng2 gempak yang sempoi..TRW dan finalis super spontan 2013..lagi2 utk jepp ngn johan..opppss lupa plak utk PRK dun Sg limau..semoga kemenangan berpihak pada kita…Aminnn.


Thursday, September 19, 2013

...19 sept...

Posted by Nadira Aisya at 10:01 AM 0 comments
bismillah..

sedar xsedar dah cukup 2 bulan aku dok berpraktikum kt sk Tnjung dawai ni..bergelak ketawa..bergundah gelana..berdukacita..berpenat lelah..bersengkang mata..berkecil hati..berbesar hati..semua ade..semua yg akn mencorakkan serta mwarna hari2 aku..n akn dijadikan penglmn utk masa yg akn mndtg..

hari ni..
hr terakhir aku kt sini..

sebak!..seriously..sebak bak hang..


Tuesday, August 20, 2013

Genap 22 tahun..HB!

Posted by Nadira Aisya at 9:45 AM 0 comments



Bismillahirrahmanirrahim..
Sanah helwah nadiah!
Hehe

Alhamdulillah..masih bernafas hingga hari ini..dah genap umo 22tahun atas bumi ALLAH ini..
Bersyukur sgt2 dgn segala2 yg diberikan oleh ALLAH n apatah lagi nikmat iman dan islam yang sangat manis jika mampu dirasai dengan hati yg suci..terima kasih kpada ayah n umi yg jaga,didik, diri ini dengan penuh kasih sayang dan bagi ilmu agama yg amat xterkira nilainya..yg paling syok besday kali ini adalah hari terakhir dlm bulan Ramadhan..bulan yg sangat2 berkat..apa lagi meme happening la majlis sambut besday mlm tu..


Smoga tahun ni n tahun yg akan mndtg menjadi lebih baik dari sebelum ini..
Smoga dpt kejayaan dunia n akhirat..
Smoga sntiasa dlm limpah keredhaanNYA dan rahmatnye..
Smoga diberikan rezeki yang halal n berkat..
Smoga dijauhi bala n malapetaka apatah lagi maksiat n benda2 lara
dan
Smoga ketemu jodoh yg paling penting..hehe

Umo dah 22 ni..dah terasa utk bergelar seorang isteri..hehe
Tapi
Dah bersedia ke idok????

##2 hari sblum besday ayah bisik kt telinga..ade org mai tye pasal aku..nak jwpan lpas raya..amik kau…nak bg jwpan ape..aku pon xtau..
Jom istikharah..

OMG!!!!

Sunday, July 28, 2013

Kelebihan Al-Mathurat

Posted by Nadira Aisya at 9:06 AM 0 comments


Bismillahirrahmanirrahim..

Rasanya, ramai yg tahu, ataupun pernah mendengar perkataan al ma'thurat, kan? Al ma'thurat adalah kumpulan ayat-ayat al-Quran, zikir-zikir serta doa-doa yang selalu diamalkan oleh Rasulullah SAW. Ia disusun oleh as syahid Imam Hasan al Banna. Semoga Allah membalas dengan kebaikan usaha beliau yang telah memberi banyak manfa'at ini, amin ya Allah.


Al ma'thurat ada dua jenis, iaitu kubra (besar) dan sughra (kecil). Bacaan al ma'thurat kubra adalah lebih panjang dan lebih banyak berbanding dengan yang sughra. Selalunya, kebanyakan orang hanya membaca yang sughra. Termasuk la diri ini..hehe..besa la kita kan selalu berkira dlm beribadah..Astagfirullah3x..Namun, jika ada masa yang lebih, mungkin boleh membaca yang kubra. Al ma'thurat dibaca pada waktu pagi (selepas waktu subuh) dan juga pada waktu petang (selepas waktu asar).


Sebenarnya, setiap bacaan yang terkandung di dalam al ma'thurat mempunyai kelebihan tersendiri. Sebelum ini, selalu je dok amal mase kt skolah dulu.setiap kali pg ngn petang..terima kaseh kpd guru2 kt SMKA Wataniah sbb perknalkan bnda ni..tp bila melangkah masuk matrik n IPG ni..dah lama tgal..kalo dulu memang hafal la..siap jdik kepala yg mengetuai bacaan.tp skrg dah gagap2..nak wat mcm mna..baca pon jarang2..leka..alpa ngn dunia..ALLAH3..hmm tp Alhamdulillah..aku dah mula sedaq..tahun ni dah amal balik..dan dah mula lekat dlm kepala n hati ni..


Pagi2 n petang2 jom kita amal..Insya Allah Ta'ala, kita akan dipelihara olehNya daripada gangguan syaitan, sihir, kesedihan serta kesusahan hidup, dan apa-apa saja yang mungkin boleh menjauhkan kita daripada mengingatiNya. 

Bahkan, untuk jangka masa panjang, jiwa kita juga akan menjadi lebih tenang dan merasa lebih lapang, insyaAllah!

Ok.stkt ni dulu..jom siap2..nak blik rumah sewa dah ni..huk3..babai!


Wednesday, July 24, 2013

kemukjizatan AQ

Posted by Nadira Aisya at 11:48 AM 0 comments


Mukjizat AQ…

Lusa da nuzul AQ..so nk post pasai kemukjizatan AQ lah..mane tau sape2 yg bc ni..dpt input.dpt la aku to4 utk akaun akhirat..

AQ ni adalah mukjizat y satu2 nya kita mmpu peluk,baca dan sentuh pada hr ni..AQ ni ALLAH dah jnji akan jada smpai bila..SO,ni beberapa kemukjiztan tntang AQ..

1)gaya bahasa yg tinggi dan indah
2)tdak mampu ditndingi oleh manusia
3)pnawar hati
4)trpelihara hgga qiamat
5)ayat2 xboleh diubah
6)mngndungi prkara2 ghaib
7)kndungan sesuai spnjang zman..

Teringat plak kisah Umar bin ALkhotob..kisah yg mna Umar ni dulu shbt nabi namun sblm tu dia adalah menentang utma agama islam..Hidayah yg Allah bg kt dia tatkala dia dgr adik dia bc AQ surah Toha..mula2 pon dia marah+tmpar hngga brdarah..namun,Fstimah bc jugak ayt AQ dan bila Umar dgr dia rasa tenang dan lmbut hati..terus lps tu dia peluk islam..dan dia adalah antara 10shbt dijamin masuk syurga..ALLAH3x..
#amal la bc AQ pling kurang 1 ayat sehari..pliss..sbb tu a akan bg cahaya kt akhirat kita nt.

::POTONG KAKI

Posted by Nadira Aisya at 11:38 AM 0 comments


Bismillah…
Sambung lg menulis bila tetiba ja mai smgt menulis kt blog wlpun esemen xsentuh pon..biase la kita meme mcm ni..sggup mgdp fb..twitter..n so on drpd mmbaca AQ..buku2 agma..dgr ceramah..

As promise b4 dis,nak cite pasal nener a.k.a mek..ni sebelah umi..sblah ayah dah xde lama..masa aku kecik lg..hmm mek nil pas cik mnggal meme dok rumah aku..xjauh pond r rumah sbnaq dia tp memandangkan dia skrg dah msuk kategori OKU..so kami la jaga dia..

Asalnya kaki mek ni nepuh jah..mcm naik biji air kt ibu kaki..bnda jd masa arwah cik ada lg..bnda ni jd sikit ja..nak wt ke cerita..lpas ja atuk xda..ibu jari dia pon makin merah n berair..mak2 sedara just letak ubat..ltak krim ja..mek ni meme dia ada nyakit mcm2..drah tggi+kncing mnis+jantung..bila cmpur2 biase la..mkin hr mkin teruk..aku la dok cuci ngn ubat2 yg dibeli kt klinik.makin hr kaki mkin truk..mek selalu ja demam.kaki dah mula berbau..daging2 dah buruk..aku ni naseb bek la..alhamdulillah bab2 mcm ni meme mnt.so mslah geli+takot nix de la..kami .ajak p pital xmo..org tua kn..meme tkot ngn hospital ni.dah .ibu jari tu dah mkin hitam..so kami p la jmpa doc..senang cite mlm tu la start kisah potong memotong ni..mula2 admit ward..doc mai check n mntak sign utk potong ibu jari..

Aku la yg p jg tu..best dok pital ni..dekat kn kita ngn ALLAH..n aku blja 1 bnda..semua yg ada ngn kita hya pnjaman..mcm mek..ALLAH hya pnjam 72 tahun ja ibu jari kt dia..lpas potong ibu jari..mek boleh kuar..tp selang 3 hari jari kedua hitam plak..kami trus p hospital..n doc scan kaki dia memang dah efek kuman tu..n kputusan yg terbaik potong smpai lutut..

Berat mata pndang,berat lg bahu pikul…mek nanges ja..xleh trima cdgn doc..namun hasil bncg anak beranak..kami semua pksa jugak..n lastly potong smpai lutut..
Bla..bla..bla…..n so on…

Today,mek dah berkerusi roda n hya ada sebelah ja kaki..semua yg dia wt kna bntuan kita..n dia dah dpt kad OKU n officially sbgai seorng yg OKU.

Apa yg boleh ckp,apa yg ada kt kita atas dunia ni hya pnjman ja..one fine day bila smpai wktunya akan ditarik..sbb tu kita jgn mencintai apa2 pon melebihi cinta ALLAH..

About Me

My Photo
Nadira Aisya
aku insan biasa,yang menyanjung setiap hikmah kalimah se0rang daie..Lantaran itu ku kan terus berdiri mendukung risalah ini..
View my complete profile
Powered by Blogger.

Followers

j0m gege


ShoutMix chat widget

d0a se0rang kekasih

About this blog