Bismillah..
Alhamdulillah...
7 Ogos 2014

Genap 23 tahun sudah..
7 ogos 1991-7 ogos 2014..
Satu perjalanan hidup yang panjang penuh dengan suka duka ketawa riang nangis marah..
semua ada..
full pakej..

Alhamdulillah segala puji bagi Allah..
Segala perasaan yang ada ini mengajar erti kehidupan mematangkan fikiran dan mencorakkan kehidupan..


Semoga dipermudahkan urusan..
diredhai dlm setiap tindakan dan diberi kelancaran dlm setiap perbuatan..
Ya ALLAH,seandainya dia baik untukku, untuk agamaku, untuk keluargaku, untuk dunia dan akhiratku,maka permudahkanlah..hadirkan rasa cinta dan kasih sayang dlm perhubungan kami..bhgiakanlah kami di dunia dan akhirat..
Jika dia bukan jodohku, maka Kau tunjukkalah..berikan kami pasangan yang soleh dan solehah..kuatkan hati kami agar kami berdua redhan dengan ketetapanMU..
Sesungguhnya Kau Maha Mengetahui segalanya baik di Bumi dan Langit, dalam gelap mahupun Cerah..Amin
insyaALLAH..


Special thanks to ayah dan umi..mendidik dan menjaga diri ini..sangat osem..terbaik..mantap..didikan agama yang tak terkira..ajar ngaji..ajar solat...ajar macam2 la..dunia dan akhirat..time kasih atas segalanya..

buat kawan2 yang sentiasa mendampingi diri ini saat jatuh dan bangun...korang adalah warna buat hari2 aku..thanks shbt!

                                               Selamat Hari Lahir
                                               Selamat Hari Memperingati Mati

                                         "Hidup ini hanya sekali, maka hiduplah dengan penuh erti"
                                         --ketika kita lahir,kita menangis dan dunia gembira
                                            beramallah dengan sebanyaknya agar kelak kita pulang kepadaNYA
                                            manusia menangis dan kita pula bergembira----


assalamualaikum..


salam lebaran 2014..salam kosong kosong..
mungkin xtrlalu lwt rasenya nk wish selamat hari raya..hehe..
duit rya adalah smpat aku pungut dr mak dan pak sedara..
ye la..insyaALLAH thun dpn aku pulak yg kena bg duit raya..=)
just wanna sharing a good news..
raya thun ni adelah raya yg agak bg jantung hati buah pinggang aku tercabut..
guess what???

mungkin terlalu awl utk diceritakan..one fine day nt aku story mory ye..apep0n aku just follow da flow..
sambil tu aku berdoa tanpa henti..
jika dia benar utkku,permudahkanlah..


stooooopppp from story bnda tu..
layan la gmbaq yg smpat aku snap spnjg smggu aku brcuti raya kt kg terchenta tu..

SALAM AIDILFITRI


with my adik-muhammad amir

cinta hati <3

cinta hati <3

juadah di pagi raya

my dad..syg ayah!

antara tetamu yg brkunjung

merah gilersss-geng muar

geng muar n tok bok-grey colour

Allah...
terima kasih sbb hdirkan perasaan ni..perasaan yg selayaknya sbg seorang hamba..
namun aku xkuat..xmampu menanggung perasaan ni..



 tatkala aku mampu melihat,aku tidak mampu tersenyum..
tatkala aku mampu mendengar,aku xmampu berkata..
tatkala aku mampu melihat,aku xmampu berlari...






























Kuatkan hati ku,

kuatkan imanku,
kuatkan diriku..

kerna ku yakin ada sirna disebalik segalanya...

yes,saya mampu...saya perlu kuat..apa yang penting ALLah ade bersama saya..


 Assalamualaikum..

Minggu ke 7 praktikum..
tinggal baki 5 minggu lg..lps tu hooray2..=)
semoga detik2 yang tinggal ni diprmudahkan sgala urusan..diberi kekuatan bkn shaja jsmani.. yg penting rohani..walau sesibuk mana urusan dgn ALLAH masih berjalan..xmo sbb sibuk ngn rph..ngn bbm..ngn jurnal and apa2 bagai hingga jauh dr ALLAH..

Ya ALLAH jgn kau bolak balikkan hati2 kamiTetapkan pndirian kami di atas jalanMU..Aminnnnnn...

ni nak kongsi siket kaedah2 yg boleh digunakan dlm pnp..

-i-think:kaedah ni sgt popular skrg..sbnqnya kaedah ni mcm peta minda ja..cuma diberi nafas baru..so far budak suka tp kita kena guide depa la..mcm aku..aku buat i-think tp kita inovasikan dlm bntuk bunga..so namakan "bunga ilmu"..nmpak mcm comel siket..kan..boleh la dihunakan utk lgkah 2,3..sbb ni dah start pglibatan murid..

bunga ilmu(i-think)


-lakonan:utk jawi kn masa 30minit..so utk tarik budak biaq fokus..boleh wt lakonan ni..memang depa suka..so bila fasa persediaan dah osem sekaligus budak dah ade momentum utk nlja..mcm aku..aku buat lakonan bg thun 4..depa kononnya jdik wartawan la..baca berita..last minit aku wt mikrofon..amik botol..tampal2 siket..last2 jadik la kn..bukan nye aku ni kreatif sgt..
bbm utk lakonan(berita)


 -bercerita:ni pon sesuai dlm pnp..mbih2 dlm sirah dan adab..tp boleh ja nk wt kt tmpat lain..hari tu guna boneka jari..depa suka la tgok..tjuk akibat tidak mengamalkan perintah Allah..kononya ade sorang bdk ni nama dia Ahmad..dia ni suka mencuri..so akibat dia ramai yg mnjauhkan diri drpada Ahmad tu..lps brcerita bolah la soal jawab ngn budak pasai intipati dr cerita yg kita smpaikan..yg penting kena menarik dan ade unsur2 humor..
boneka jari(bercerita)
so,stkt ni lah dulu perkongsian pglaman prktikum...slmat mencuba!!

Assalamualaikum...

for a long time not update my blog..its bcoz of a lot of work,preparing da bbm and also drafting da lesson plan..typing da jurnal..and also actvities ko kurikulum yang terlalu byakkkkkkkk...tetiba rase nak ckp omputih walopun grammar lintang pukang...hahha..oh my english!..saja ja nk ckp omputih..pnyerapan ilmu kn..

ok..2014..final year..thun akhir kot..maknenya aku la pling senior kt maktb tu..but jgn dok baaaaaaangga sgt dgn title tu sbb..disebalik tu ada segunung..selaut amanah..kena wt tu..kena wt ni..kena pkir tu..kena pikir ni..xtermasuk pikir nikah kawen...opppsss yang tu semestinya..sewajibnya..masih berdoa dan terus berdoa..waiting for a man who will be beside me..can hold my hand..shower myself with love..and our family...

Bila tahun akhir kompem2 la praktikum fasa 3..3 bulan weh..sgt terseksa..kna buat mcm2..sem ni dpt sk haji omar tahir..overall ol cuma biasa la..bnda2 kcik2 yg menggugat ksbaran n kematangan..tp sbnaqnye bnda2 tu la yg bikin kita jd seorang yg berfikir..

so bila kita pikior kita akan muhasabah diri..memang klise dlm khdpn kita akn muhasabah bila kita ditimpa musibah.so from now be a +ve girl..wat happen just..let it go..let it go..

refleksi diri..cr solusi..insyaALLAH bahagia yg dicari psti akn ku temui..

Thursday, August 7, 2014

HAPPY BIRTHDAY

Posted by Nadira Aisya at 9:51 AM 0 comments


Bismillah..
Alhamdulillah...
7 Ogos 2014

Genap 23 tahun sudah..
7 ogos 1991-7 ogos 2014..
Satu perjalanan hidup yang panjang penuh dengan suka duka ketawa riang nangis marah..
semua ada..
full pakej..

Alhamdulillah segala puji bagi Allah..
Segala perasaan yang ada ini mengajar erti kehidupan mematangkan fikiran dan mencorakkan kehidupan..


Semoga dipermudahkan urusan..
diredhai dlm setiap tindakan dan diberi kelancaran dlm setiap perbuatan..
Ya ALLAH,seandainya dia baik untukku, untuk agamaku, untuk keluargaku, untuk dunia dan akhiratku,maka permudahkanlah..hadirkan rasa cinta dan kasih sayang dlm perhubungan kami..bhgiakanlah kami di dunia dan akhirat..
Jika dia bukan jodohku, maka Kau tunjukkalah..berikan kami pasangan yang soleh dan solehah..kuatkan hati kami agar kami berdua redhan dengan ketetapanMU..
Sesungguhnya Kau Maha Mengetahui segalanya baik di Bumi dan Langit, dalam gelap mahupun Cerah..Amin
insyaALLAH..


Special thanks to ayah dan umi..mendidik dan menjaga diri ini..sangat osem..terbaik..mantap..didikan agama yang tak terkira..ajar ngaji..ajar solat...ajar macam2 la..dunia dan akhirat..time kasih atas segalanya..

buat kawan2 yang sentiasa mendampingi diri ini saat jatuh dan bangun...korang adalah warna buat hari2 aku..thanks shbt!

                                               Selamat Hari Lahir
                                               Selamat Hari Memperingati Mati

                                         "Hidup ini hanya sekali, maka hiduplah dengan penuh erti"
                                         --ketika kita lahir,kita menangis dan dunia gembira
                                            beramallah dengan sebanyaknya agar kelak kita pulang kepadaNYA
                                            manusia menangis dan kita pula bergembira----


Monday, August 4, 2014

salam lebaran

Posted by Nadira Aisya at 12:52 PM 0 comments
assalamualaikum..


salam lebaran 2014..salam kosong kosong..
mungkin xtrlalu lwt rasenya nk wish selamat hari raya..hehe..
duit rya adalah smpat aku pungut dr mak dan pak sedara..
ye la..insyaALLAH thun dpn aku pulak yg kena bg duit raya..=)
just wanna sharing a good news..
raya thun ni adelah raya yg agak bg jantung hati buah pinggang aku tercabut..
guess what???

mungkin terlalu awl utk diceritakan..one fine day nt aku story mory ye..apep0n aku just follow da flow..
sambil tu aku berdoa tanpa henti..
jika dia benar utkku,permudahkanlah..


stooooopppp from story bnda tu..
layan la gmbaq yg smpat aku snap spnjg smggu aku brcuti raya kt kg terchenta tu..

SALAM AIDILFITRI


with my adik-muhammad amir

cinta hati <3

cinta hati <3

juadah di pagi raya

my dad..syg ayah!

antara tetamu yg brkunjung

merah gilersss-geng muar

geng muar n tok bok-grey colour

Thursday, April 10, 2014

Rasa ini..

Posted by Nadira Aisya at 8:39 AM 0 comments
Allah...
terima kasih sbb hdirkan perasaan ni..perasaan yg selayaknya sbg seorang hamba..
namun aku xkuat..xmampu menanggung perasaan ni..



 tatkala aku mampu melihat,aku tidak mampu tersenyum..
tatkala aku mampu mendengar,aku xmampu berkata..
tatkala aku mampu melihat,aku xmampu berlari...






























Kuatkan hati ku,

kuatkan imanku,
kuatkan diriku..

kerna ku yakin ada sirna disebalik segalanya...

yes,saya mampu...saya perlu kuat..apa yang penting ALLah ade bersama saya..

Tuesday, March 11, 2014

i-think..u-think..

Posted by Nadira Aisya at 9:37 AM 0 comments

 Assalamualaikum..

Minggu ke 7 praktikum..
tinggal baki 5 minggu lg..lps tu hooray2..=)
semoga detik2 yang tinggal ni diprmudahkan sgala urusan..diberi kekuatan bkn shaja jsmani.. yg penting rohani..walau sesibuk mana urusan dgn ALLAH masih berjalan..xmo sbb sibuk ngn rph..ngn bbm..ngn jurnal and apa2 bagai hingga jauh dr ALLAH..

Ya ALLAH jgn kau bolak balikkan hati2 kamiTetapkan pndirian kami di atas jalanMU..Aminnnnnn...

ni nak kongsi siket kaedah2 yg boleh digunakan dlm pnp..

-i-think:kaedah ni sgt popular skrg..sbnqnya kaedah ni mcm peta minda ja..cuma diberi nafas baru..so far budak suka tp kita kena guide depa la..mcm aku..aku buat i-think tp kita inovasikan dlm bntuk bunga..so namakan "bunga ilmu"..nmpak mcm comel siket..kan..boleh la dihunakan utk lgkah 2,3..sbb ni dah start pglibatan murid..

bunga ilmu(i-think)


-lakonan:utk jawi kn masa 30minit..so utk tarik budak biaq fokus..boleh wt lakonan ni..memang depa suka..so bila fasa persediaan dah osem sekaligus budak dah ade momentum utk nlja..mcm aku..aku buat lakonan bg thun 4..depa kononnya jdik wartawan la..baca berita..last minit aku wt mikrofon..amik botol..tampal2 siket..last2 jadik la kn..bukan nye aku ni kreatif sgt..
bbm utk lakonan(berita)


 -bercerita:ni pon sesuai dlm pnp..mbih2 dlm sirah dan adab..tp boleh ja nk wt kt tmpat lain..hari tu guna boneka jari..depa suka la tgok..tjuk akibat tidak mengamalkan perintah Allah..kononya ade sorang bdk ni nama dia Ahmad..dia ni suka mencuri..so akibat dia ramai yg mnjauhkan diri drpada Ahmad tu..lps brcerita bolah la soal jawab ngn budak pasai intipati dr cerita yg kita smpaikan..yg penting kena menarik dan ade unsur2 humor..
boneka jari(bercerita)
so,stkt ni lah dulu perkongsian pglaman prktikum...slmat mencuba!!

Sunday, March 9, 2014

Praktikum Fasa III

Posted by Nadira Aisya at 10:10 AM 0 comments
Assalamualaikum...

for a long time not update my blog..its bcoz of a lot of work,preparing da bbm and also drafting da lesson plan..typing da jurnal..and also actvities ko kurikulum yang terlalu byakkkkkkkk...tetiba rase nak ckp omputih walopun grammar lintang pukang...hahha..oh my english!..saja ja nk ckp omputih..pnyerapan ilmu kn..

ok..2014..final year..thun akhir kot..maknenya aku la pling senior kt maktb tu..but jgn dok baaaaaaangga sgt dgn title tu sbb..disebalik tu ada segunung..selaut amanah..kena wt tu..kena wt ni..kena pkir tu..kena pikir ni..xtermasuk pikir nikah kawen...opppsss yang tu semestinya..sewajibnya..masih berdoa dan terus berdoa..waiting for a man who will be beside me..can hold my hand..shower myself with love..and our family...

Bila tahun akhir kompem2 la praktikum fasa 3..3 bulan weh..sgt terseksa..kna buat mcm2..sem ni dpt sk haji omar tahir..overall ol cuma biasa la..bnda2 kcik2 yg menggugat ksbaran n kematangan..tp sbnaqnye bnda2 tu la yg bikin kita jd seorang yg berfikir..

so bila kita pikior kita akan muhasabah diri..memang klise dlm khdpn kita akn muhasabah bila kita ditimpa musibah.so from now be a +ve girl..wat happen just..let it go..let it go..

refleksi diri..cr solusi..insyaALLAH bahagia yg dicari psti akn ku temui..

About Me

My Photo
Nadira Aisya
aku insan biasa,yang menyanjung setiap hikmah kalimah se0rang daie..Lantaran itu ku kan terus berdiri mendukung risalah ini..
View my complete profile
Powered by Blogger.

Followers

j0m gege


ShoutMix chat widget

d0a se0rang kekasih

About this blog