bila da mula mgadap leptop..bukak blog..mula lah nk tulis mcm2..nak cite sgalanya..share2 pglman..
berderet2 idea masuk utk diluah kan dlm penulisan..

tp hmmmm..hmmm..
apa ye yg nak share..
ok..dah dpt..
memandangkan aku ni satu2 nye gdis melayu yg layan cite melayu..lagu melayu..

meh nk share drama yg skrg tgh rating naik..
apa lg..
SSID la..
kompem ramai gegels kt luar tu lyan cite ni..
adek aku yg laki tu pon hr jumaat kompem lekat n layan cite ni..apath lg aku yg sememangnye hati pink ni..
cuma memang terkejut.
kompem!!!siyes!!..berita tergmepar!!
utk gegels..
ramai yg terkluar ayq mata darah bila si izzue islam dah kawen..
termsuk aku..
ok..stop..dah nanges2.. nt akn ade hero baru lain plak..bak kata org patah tumbuh hilang berganti..
hahhaa
ini semua poyo!!!

best OST dye..si abg2 forteen yg nyanyi..so..
jom layan lagu ni..


Kau renunglah wajahku
Di manakah hilangnya
Raut seperti dulu
Bila dicemar air mata
Ku tak mahu berpisah
Kerana hati masih
Sayang pada dirimu
Tapi harapan makin kabur

Manakah kita jika kau dan aku tidak sekata
Sepi walaupun bila bersama
Dekat pun tetapi berjauh hati
Manakah kita bila sering bertentangan sahaja
Walaupun bibir cuba menafi
Hakikat percaya tanya dengan jujur manakah kita

Di jiwaku sengsara menanggung derita
Kerana cinta berubah tapi tak mahu kehilanganmu

Sepi walaupun bila bersama
Dekat pun tetapi berjauh hati

Manakah kita bila sering bertentangan sahaja
Walaupun bibir cuba menafi
Hakikat percaya tanya dengan jujur manakah kita


BISMILLAH..
I’m back!

Oh no!..sekarang hati da rase sgt2 nk kawen..adkah perubhan hormone atau memang dah sampai seru..hehe
Tgok org sama umor kita ramai dah yang kawen..apa lg..diri ini mula lah memikirkan tentang kahwen..

Opppss..sblum tu..meh nk pesan..da cukup ke bekalan nk bawak utk melangkah kea lam perkahwinan tu..igt..remember dis!!

ALAM PERKAHWINAN NI XSEMUDAH..SESENANG YG KITA DOK RASE..BYK TGGUNGJAWAB DIE ADIKK OII..

-kena bgun awal..klo dulu matahari tegak atas kpala bru bgun..
-kemas2..kalo dulu sume umi yg buat..
-masak2..kalo dulu bgun2 je..muka xbsuh lg..gigi xgosok pon..mknan dah trhidang..ni kalo kita yg xbuat..alamat nye xmkn la hr tu..
-jg hati byak pihak..jg hati cik somi..mak mertua..bapak mertua..yg penting hati kita
-wat pape dah kena jg..sbb klo x akan busukkan nama cik somi..n kuarga2
-. Byak lg la..
bla..bla..bla ..bla..bla..bla..bla..bla..bla..

but  entry kali sbnrnye nk habaq pasai bnda len..
sesuatu yang selalu dilupakan iaitu 

kebersihan!..yes..KEBERSIHAN..ramai yg failed tntg subjek ni..

So..cuba tgok kt depan..blkang..tepi..kiri..kanan dan sekeliling..kemas x??..so kalo kureng kemas..stop mengadap bnda alah ni..p kemas!!..hehe..
act kita sorang pompuan kena la amik serius bnda2 mcm ni..

Baju tu basuh ke idok..dah lipat ke idok..sarung kaki brpa kali sminggu tukar..terbus aka serkup brpa kali tukar semimggu..kuku tu dah potong ke idok..mcm2 lg la...

But..sesuatu yg selalu kita terlupa.

Kain telekung..bnda yg pling kita kena jaga..sedih tgok org yg sggup beli baju..ikut fesyen zaman la ni..beli on9..byaq postage mahai2..tp tgok kain solat..

MASYAALLAH..

Ade tahi lalat..bunga2 cinta..peta2 negara yg xsepatutnya ade.bau xpyh ckp la...kalo sental maunye kuar warna hitam..

Sepatutnya kita ni kain telekung la kena jaga..nk jumpa CINTA HATI tp pkai bnda yg pling xsantek..hancusss!.
So..girls...
Jom kita jaga kebersihan kain telekung kita ye..
Nk jumpak CINTA HATI mestilah kena pkai santek2..baru syokk...nk romantik2 pon ade mood..ni bau busyukkk..masyam2..

Xmo.xmo.xmo..

Kita mesti UBAH..jom TUKAR..
Anda mmpu sebenaqnye..



Bismillah..
Tiada yang kurang dari ciptaan Allah yang Maha Berkuasa. Tinggal lagi manusia yang tidak pernah merasa cukup dengan segala kurniaannya. Selagi belum menutup mata, selama itulah nafsu sentiasa meniupkan keinginan untuk meraih perhatian manusia.

Astagfirullah...Astagfirullah..Astagfirullah..

Sudah jauh aku dari Mu...

Betapa dunia hari ini. Seorang anak kecil juga sudah tahu menilai kecantikan rupa. Baginya putih itu cantik pada pandangan mata. Kesempurnaan yang dilihat kadang2 menutup segala kekurangan atau keutamaan yang perlu dititik beratkan. Fikiran yang dicorak oleh penilaian manusia dewasa kaum wanita terutamanya. Semakin putih,kurus,dan perfecto!  semakin banyak mata yang menoleh.

Sememangnya wanita sangat teruji dengan warna kulit, bntuk tubuh badan, rupa paras kurniaan Ilahi. Hanya mereka yang bersyukur sahaja mampu menerima dengan senang hati. Justeru, hati dan minda perlu sentiasa disuburkan dengan sifat redha terhadap apa-apa yang dimiliki hari ini. Gembira terpancar indah menyerikan seri rupa, tanda seseorang itu mensyukuri segala nikmat yang diterimanya. Kesyukuran yang akan lebih melorongkannya untuk terus beribadah, mengabdikan diri sebagai hamba yang Esa.

Akhirnya, bersyukurlah dengan kesyukuran yang bukan sekadar terlafaz oleh lisan, tetapi hidupkan syukur dengan meningkatkan rasa yakin, prasangka baik dan rasa terima kasih yang tidak berpenghujung kepada Allah. Sedarilah, sesungguhnya DIA telah, sedang dan selalu memberi lebih banyak dari apa yang telah dan mampu kita berikan kepada Nya.
Mencari dan terus mencari tanpa henti keredhaan ILLAHI...

Friday, June 21, 2013

>>>>>>SSID...KITA

Posted by Nadira Aisya at 1:03 PM 0 comments
bila da mula mgadap leptop..bukak blog..mula lah nk tulis mcm2..nak cite sgalanya..share2 pglman..
berderet2 idea masuk utk diluah kan dlm penulisan..

tp hmmmm..hmmm..
apa ye yg nak share..
ok..dah dpt..
memandangkan aku ni satu2 nye gdis melayu yg layan cite melayu..lagu melayu..

meh nk share drama yg skrg tgh rating naik..
apa lg..
SSID la..
kompem ramai gegels kt luar tu lyan cite ni..
adek aku yg laki tu pon hr jumaat kompem lekat n layan cite ni..apath lg aku yg sememangnye hati pink ni..
cuma memang terkejut.
kompem!!!siyes!!..berita tergmepar!!
utk gegels..
ramai yg terkluar ayq mata darah bila si izzue islam dah kawen..
termsuk aku..
ok..stop..dah nanges2.. nt akn ade hero baru lain plak..bak kata org patah tumbuh hilang berganti..
hahhaa
ini semua poyo!!!

best OST dye..si abg2 forteen yg nyanyi..so..
jom layan lagu ni..


Kau renunglah wajahku
Di manakah hilangnya
Raut seperti dulu
Bila dicemar air mata
Ku tak mahu berpisah
Kerana hati masih
Sayang pada dirimu
Tapi harapan makin kabur

Manakah kita jika kau dan aku tidak sekata
Sepi walaupun bila bersama
Dekat pun tetapi berjauh hati
Manakah kita bila sering bertentangan sahaja
Walaupun bibir cuba menafi
Hakikat percaya tanya dengan jujur manakah kita

Di jiwaku sengsara menanggung derita
Kerana cinta berubah tapi tak mahu kehilanganmu

Sepi walaupun bila bersama
Dekat pun tetapi berjauh hati

Manakah kita bila sering bertentangan sahaja
Walaupun bibir cuba menafi
Hakikat percaya tanya dengan jujur manakah kita

Kita mesti UBAH..jom TUKAR..

Posted by Nadira Aisya at 12:41 PM 0 comments

BISMILLAH..
I’m back!

Oh no!..sekarang hati da rase sgt2 nk kawen..adkah perubhan hormone atau memang dah sampai seru..hehe
Tgok org sama umor kita ramai dah yang kawen..apa lg..diri ini mula lah memikirkan tentang kahwen..

Opppss..sblum tu..meh nk pesan..da cukup ke bekalan nk bawak utk melangkah kea lam perkahwinan tu..igt..remember dis!!

ALAM PERKAHWINAN NI XSEMUDAH..SESENANG YG KITA DOK RASE..BYK TGGUNGJAWAB DIE ADIKK OII..

-kena bgun awal..klo dulu matahari tegak atas kpala bru bgun..
-kemas2..kalo dulu sume umi yg buat..
-masak2..kalo dulu bgun2 je..muka xbsuh lg..gigi xgosok pon..mknan dah trhidang..ni kalo kita yg xbuat..alamat nye xmkn la hr tu..
-jg hati byak pihak..jg hati cik somi..mak mertua..bapak mertua..yg penting hati kita
-wat pape dah kena jg..sbb klo x akan busukkan nama cik somi..n kuarga2
-. Byak lg la..
bla..bla..bla ..bla..bla..bla..bla..bla..bla..

but  entry kali sbnrnye nk habaq pasai bnda len..
sesuatu yang selalu dilupakan iaitu 

kebersihan!..yes..KEBERSIHAN..ramai yg failed tntg subjek ni..

So..cuba tgok kt depan..blkang..tepi..kiri..kanan dan sekeliling..kemas x??..so kalo kureng kemas..stop mengadap bnda alah ni..p kemas!!..hehe..
act kita sorang pompuan kena la amik serius bnda2 mcm ni..

Baju tu basuh ke idok..dah lipat ke idok..sarung kaki brpa kali sminggu tukar..terbus aka serkup brpa kali tukar semimggu..kuku tu dah potong ke idok..mcm2 lg la...

But..sesuatu yg selalu kita terlupa.

Kain telekung..bnda yg pling kita kena jaga..sedih tgok org yg sggup beli baju..ikut fesyen zaman la ni..beli on9..byaq postage mahai2..tp tgok kain solat..

MASYAALLAH..

Ade tahi lalat..bunga2 cinta..peta2 negara yg xsepatutnya ade.bau xpyh ckp la...kalo sental maunye kuar warna hitam..

Sepatutnya kita ni kain telekung la kena jaga..nk jumpa CINTA HATI tp pkai bnda yg pling xsantek..hancusss!.
So..girls...
Jom kita jaga kebersihan kain telekung kita ye..
Nk jumpak CINTA HATI mestilah kena pkai santek2..baru syokk...nk romantik2 pon ade mood..ni bau busyukkk..masyam2..

Xmo.xmo.xmo..

Kita mesti UBAH..jom TUKAR..
Anda mmpu sebenaqnye..


..ALHAMDULILLAH..atas segalanya

Posted by Nadira Aisya at 12:19 PM 0 comments

Bismillah..
Tiada yang kurang dari ciptaan Allah yang Maha Berkuasa. Tinggal lagi manusia yang tidak pernah merasa cukup dengan segala kurniaannya. Selagi belum menutup mata, selama itulah nafsu sentiasa meniupkan keinginan untuk meraih perhatian manusia.

Astagfirullah...Astagfirullah..Astagfirullah..

Sudah jauh aku dari Mu...

Betapa dunia hari ini. Seorang anak kecil juga sudah tahu menilai kecantikan rupa. Baginya putih itu cantik pada pandangan mata. Kesempurnaan yang dilihat kadang2 menutup segala kekurangan atau keutamaan yang perlu dititik beratkan. Fikiran yang dicorak oleh penilaian manusia dewasa kaum wanita terutamanya. Semakin putih,kurus,dan perfecto!  semakin banyak mata yang menoleh.

Sememangnya wanita sangat teruji dengan warna kulit, bntuk tubuh badan, rupa paras kurniaan Ilahi. Hanya mereka yang bersyukur sahaja mampu menerima dengan senang hati. Justeru, hati dan minda perlu sentiasa disuburkan dengan sifat redha terhadap apa-apa yang dimiliki hari ini. Gembira terpancar indah menyerikan seri rupa, tanda seseorang itu mensyukuri segala nikmat yang diterimanya. Kesyukuran yang akan lebih melorongkannya untuk terus beribadah, mengabdikan diri sebagai hamba yang Esa.

Akhirnya, bersyukurlah dengan kesyukuran yang bukan sekadar terlafaz oleh lisan, tetapi hidupkan syukur dengan meningkatkan rasa yakin, prasangka baik dan rasa terima kasih yang tidak berpenghujung kepada Allah. Sedarilah, sesungguhnya DIA telah, sedang dan selalu memberi lebih banyak dari apa yang telah dan mampu kita berikan kepada Nya.
Mencari dan terus mencari tanpa henti keredhaan ILLAHI...

About Me

My Photo
Nadira Aisya
aku insan biasa,yang menyanjung setiap hikmah kalimah se0rang daie..Lantaran itu ku kan terus berdiri mendukung risalah ini..
View my complete profile
Powered by Blogger.

Followers

j0m gege


ShoutMix chat widget

d0a se0rang kekasih

About this blog