Tiada yang lebih indah daripada mendapat keredahaan Illahi..
seindah manapun gubahan pertama tu, selagi tak mendapat keredahaanNya, 
tetap tiada gunanya..


Assalamualaikum..
new post..nak kongsi pasal menuju gerbang perkahwinan..bukan bermakna da nak kawen..menggatal..tp juast nak kongsi siket..kisah saya ngn seorang lelaki ni..mungkin xde la sesuit lisa ngn yusry...apex ngn luieny..tp..insyaALLAH akan mnjadi memori terindah diri ini n____________..jeng jeng jeng..

Awak!
saya tahu, dulu saya cakap, kalau ada jodoh, insya-Allah akan bertemu juga. Awak datang menjentik hati ini..tapi sy sentiasa brpegang dgn prinsip saya..sory eh awak..saya akan cite kt kekasih UTAMA saya..pasal awak..mntak ptunjuk..n Alhmdulillah..dia sentiasa bagi jalan jika saya perlukan..Saya pernah kata..Mungkin kita ni ade jodoh..Tapi saya taknak awak tunggu. Lupakan saya. Biar Allah yang menentukan..Saya paksa awak blja agama..blja bc Al-quran spya awak mmpu jd ketua keluarga yang baik..saya xpandang harta awak..wlpun tu penting tp bukan tiket sbnr kebahagiann..saya teringin sgt nak..mcm awak ngn saya..kita sama2 p dengar kuliah..awak jadik imam..saya jadik makmum..kita saling tukar pndapat tntang agama..kalo awak xbersama sy pon..pling kurang awak akn jadi seorang lelaki yang hebat untuk isteri awak..akhlak awak bg saya ok la..muka pon da hensem wlopun xmacam Aaron aziz tp cantikkan subjektif..hehe..tapi siyes sy cakap..awak buat sy kecewa..awak janji nak solat jemaah kt masjid..tp awak xwt pon kn..hmm kalo urusan utama awak ngn ALLAH awak xleh jaga..mcm mna awk nak jaga saya??..kalo ayat2 ALLAH awak xleh baca..mcm mna awak nak mengayat saya??..
___________________________________
..satu tempat kosog yang saya harap awak isi suatu hari nnti..
saya redha kalo kita xde jodoh..semoga awak terbuka hati untuk mencari ilmu agama..

Lagi satu,

Jangan cari cinta manusia,
ia penuh dengan penipuan,
kekecewaan,
dan tak kekal..

Tapi carilah cinta Allah..
tiada penipuan,
tidakkan pernah mengecewakan
itulah cinta abadi..
Cinta yang diredahai..

0 comments:

Post a Comment

Thursday, January 31, 2013

AWAK!

Posted by Nadira Aisya at 2:12 PM


Tiada yang lebih indah daripada mendapat keredahaan Illahi..
seindah manapun gubahan pertama tu, selagi tak mendapat keredahaanNya, 
tetap tiada gunanya..


Assalamualaikum..
new post..nak kongsi pasal menuju gerbang perkahwinan..bukan bermakna da nak kawen..menggatal..tp juast nak kongsi siket..kisah saya ngn seorang lelaki ni..mungkin xde la sesuit lisa ngn yusry...apex ngn luieny..tp..insyaALLAH akan mnjadi memori terindah diri ini n____________..jeng jeng jeng..

Awak!
saya tahu, dulu saya cakap, kalau ada jodoh, insya-Allah akan bertemu juga. Awak datang menjentik hati ini..tapi sy sentiasa brpegang dgn prinsip saya..sory eh awak..saya akan cite kt kekasih UTAMA saya..pasal awak..mntak ptunjuk..n Alhmdulillah..dia sentiasa bagi jalan jika saya perlukan..Saya pernah kata..Mungkin kita ni ade jodoh..Tapi saya taknak awak tunggu. Lupakan saya. Biar Allah yang menentukan..Saya paksa awak blja agama..blja bc Al-quran spya awak mmpu jd ketua keluarga yang baik..saya xpandang harta awak..wlpun tu penting tp bukan tiket sbnr kebahagiann..saya teringin sgt nak..mcm awak ngn saya..kita sama2 p dengar kuliah..awak jadik imam..saya jadik makmum..kita saling tukar pndapat tntang agama..kalo awak xbersama sy pon..pling kurang awak akn jadi seorang lelaki yang hebat untuk isteri awak..akhlak awak bg saya ok la..muka pon da hensem wlopun xmacam Aaron aziz tp cantikkan subjektif..hehe..tapi siyes sy cakap..awak buat sy kecewa..awak janji nak solat jemaah kt masjid..tp awak xwt pon kn..hmm kalo urusan utama awak ngn ALLAH awak xleh jaga..mcm mna awk nak jaga saya??..kalo ayat2 ALLAH awak xleh baca..mcm mna awak nak mengayat saya??..
___________________________________
..satu tempat kosog yang saya harap awak isi suatu hari nnti..
saya redha kalo kita xde jodoh..semoga awak terbuka hati untuk mencari ilmu agama..

Lagi satu,

Jangan cari cinta manusia,
ia penuh dengan penipuan,
kekecewaan,
dan tak kekal..

Tapi carilah cinta Allah..
tiada penipuan,
tidakkan pernah mengecewakan
itulah cinta abadi..
Cinta yang diredahai..

0 comments on "AWAK!"

Post a Comment

About Me

My Photo
Nadira Aisya
aku insan biasa,yang menyanjung setiap hikmah kalimah se0rang daie..Lantaran itu ku kan terus berdiri mendukung risalah ini..
View my complete profile
Powered by Blogger.

Followers

j0m gege


ShoutMix chat widget

d0a se0rang kekasih

About this blog