BISMILLAH..
I’m back!

Oh no!..sekarang hati da rase sgt2 nk kawen..adkah perubhan hormone atau memang dah sampai seru..hehe
Tgok org sama umor kita ramai dah yang kawen..apa lg..diri ini mula lah memikirkan tentang kahwen..

Opppss..sblum tu..meh nk pesan..da cukup ke bekalan nk bawak utk melangkah kea lam perkahwinan tu..igt..remember dis!!

ALAM PERKAHWINAN NI XSEMUDAH..SESENANG YG KITA DOK RASE..BYK TGGUNGJAWAB DIE ADIKK OII..

-kena bgun awal..klo dulu matahari tegak atas kpala bru bgun..
-kemas2..kalo dulu sume umi yg buat..
-masak2..kalo dulu bgun2 je..muka xbsuh lg..gigi xgosok pon..mknan dah trhidang..ni kalo kita yg xbuat..alamat nye xmkn la hr tu..
-jg hati byak pihak..jg hati cik somi..mak mertua..bapak mertua..yg penting hati kita
-wat pape dah kena jg..sbb klo x akan busukkan nama cik somi..n kuarga2
-. Byak lg la..
bla..bla..bla ..bla..bla..bla..bla..bla..bla..

but  entry kali sbnrnye nk habaq pasai bnda len..
sesuatu yang selalu dilupakan iaitu 

kebersihan!..yes..KEBERSIHAN..ramai yg failed tntg subjek ni..

So..cuba tgok kt depan..blkang..tepi..kiri..kanan dan sekeliling..kemas x??..so kalo kureng kemas..stop mengadap bnda alah ni..p kemas!!..hehe..
act kita sorang pompuan kena la amik serius bnda2 mcm ni..

Baju tu basuh ke idok..dah lipat ke idok..sarung kaki brpa kali sminggu tukar..terbus aka serkup brpa kali tukar semimggu..kuku tu dah potong ke idok..mcm2 lg la...

But..sesuatu yg selalu kita terlupa.

Kain telekung..bnda yg pling kita kena jaga..sedih tgok org yg sggup beli baju..ikut fesyen zaman la ni..beli on9..byaq postage mahai2..tp tgok kain solat..

MASYAALLAH..

Ade tahi lalat..bunga2 cinta..peta2 negara yg xsepatutnya ade.bau xpyh ckp la...kalo sental maunye kuar warna hitam..

Sepatutnya kita ni kain telekung la kena jaga..nk jumpa CINTA HATI tp pkai bnda yg pling xsantek..hancusss!.
So..girls...
Jom kita jaga kebersihan kain telekung kita ye..
Nk jumpak CINTA HATI mestilah kena pkai santek2..baru syokk...nk romantik2 pon ade mood..ni bau busyukkk..masyam2..

Xmo.xmo.xmo..

Kita mesti UBAH..jom TUKAR..
Anda mmpu sebenaqnye..


0 comments:

Post a Comment

Friday, June 21, 2013

Kita mesti UBAH..jom TUKAR..

Posted by Nadira Aisya at 12:41 PM

BISMILLAH..
I’m back!

Oh no!..sekarang hati da rase sgt2 nk kawen..adkah perubhan hormone atau memang dah sampai seru..hehe
Tgok org sama umor kita ramai dah yang kawen..apa lg..diri ini mula lah memikirkan tentang kahwen..

Opppss..sblum tu..meh nk pesan..da cukup ke bekalan nk bawak utk melangkah kea lam perkahwinan tu..igt..remember dis!!

ALAM PERKAHWINAN NI XSEMUDAH..SESENANG YG KITA DOK RASE..BYK TGGUNGJAWAB DIE ADIKK OII..

-kena bgun awal..klo dulu matahari tegak atas kpala bru bgun..
-kemas2..kalo dulu sume umi yg buat..
-masak2..kalo dulu bgun2 je..muka xbsuh lg..gigi xgosok pon..mknan dah trhidang..ni kalo kita yg xbuat..alamat nye xmkn la hr tu..
-jg hati byak pihak..jg hati cik somi..mak mertua..bapak mertua..yg penting hati kita
-wat pape dah kena jg..sbb klo x akan busukkan nama cik somi..n kuarga2
-. Byak lg la..
bla..bla..bla ..bla..bla..bla..bla..bla..bla..

but  entry kali sbnrnye nk habaq pasai bnda len..
sesuatu yang selalu dilupakan iaitu 

kebersihan!..yes..KEBERSIHAN..ramai yg failed tntg subjek ni..

So..cuba tgok kt depan..blkang..tepi..kiri..kanan dan sekeliling..kemas x??..so kalo kureng kemas..stop mengadap bnda alah ni..p kemas!!..hehe..
act kita sorang pompuan kena la amik serius bnda2 mcm ni..

Baju tu basuh ke idok..dah lipat ke idok..sarung kaki brpa kali sminggu tukar..terbus aka serkup brpa kali tukar semimggu..kuku tu dah potong ke idok..mcm2 lg la...

But..sesuatu yg selalu kita terlupa.

Kain telekung..bnda yg pling kita kena jaga..sedih tgok org yg sggup beli baju..ikut fesyen zaman la ni..beli on9..byaq postage mahai2..tp tgok kain solat..

MASYAALLAH..

Ade tahi lalat..bunga2 cinta..peta2 negara yg xsepatutnya ade.bau xpyh ckp la...kalo sental maunye kuar warna hitam..

Sepatutnya kita ni kain telekung la kena jaga..nk jumpa CINTA HATI tp pkai bnda yg pling xsantek..hancusss!.
So..girls...
Jom kita jaga kebersihan kain telekung kita ye..
Nk jumpak CINTA HATI mestilah kena pkai santek2..baru syokk...nk romantik2 pon ade mood..ni bau busyukkk..masyam2..

Xmo.xmo.xmo..

Kita mesti UBAH..jom TUKAR..
Anda mmpu sebenaqnye..


0 comments on "Kita mesti UBAH..jom TUKAR.."

Post a Comment

About Me

My Photo
Nadira Aisya
aku insan biasa,yang menyanjung setiap hikmah kalimah se0rang daie..Lantaran itu ku kan terus berdiri mendukung risalah ini..
View my complete profile
Powered by Blogger.

Followers

j0m gege


ShoutMix chat widget

d0a se0rang kekasih

About this blog