🌿Termenung sendiri di tepi kali,
🌻Merenung jauh ke dalam diri..
🌿Ingin sekali menjadi sufi,
🌻Mendekatkan diri pada Ilahi...
🌿Jauh di lubuk hati...
🌻Tiba-tiba suara berbunyi...
🌿Aku ini kotor tak terperi,
🌻Bersihkanlah aku ini...
🌿Aaahhh!!! suara siapakah ini?!!...
🌻Akulah suara hati,..
🌿Bagaimana bisa aku bersihkan hati??!!!...
🌻Aku tak mengerti!!!!...
🌿Dia menyesali diri..
🌻Bersihkanlah aku dngan zikir2 nama ilahi,
🌿Dengan pujian yang hakiki...
🌻Solat sudah pasti,
🌿Ouh...bagaimana aku terlupa perkara ini..
🌻Getus si diri,
🌿Lalu Jawab si hati,...
🌻Kerna terlupa tugas hakiki,
🌿Kerna di ulit mimpi duniawi...
🌻Sahabatmu nafsu jahatnya tak terperi..
🌿Hingga lupa janji sejak Azali,..
🌻Janji Sebelum kau sampai ke sini.
🌿Ke dunia fana ini...
🌻Tunaikanlah permintaan ku ini,..
🌿Getus si hati..
🌻Aahh..apa lagi??....
🌿Keluh si diri...
🌻Kata si hati;...
🌿Aku tak ingin di puji,
🌻Tajamnya pujian umpama duri..
🌿Lalu timbullah RIAK di hati.
🌻Berlari pula TAKBUR ke mari...
🌿Lalu bertamu HASAD dan DENGKI...
🌻Lalu punahlah kita wahai diri...
🌿Tak ingin aku ke neraka penuh api...
🌻Sia-sialah hidup kita ini...
🌿Sesalilah diri,
🌻Ingatilah diri ini,
🌿Agar sedar dari mimpi duniawi..
🌻Sebelum kita pergi..
🌿Mengadap ILAHI...
#MATI ITU PASTI...

0 comments:

Post a Comment

Thursday, May 12, 2016

#muhasabah 001

Posted by Nadira Aisya at 11:28 AM
🌿Termenung sendiri di tepi kali,
🌻Merenung jauh ke dalam diri..
🌿Ingin sekali menjadi sufi,
🌻Mendekatkan diri pada Ilahi...
🌿Jauh di lubuk hati...
🌻Tiba-tiba suara berbunyi...
🌿Aku ini kotor tak terperi,
🌻Bersihkanlah aku ini...
🌿Aaahhh!!! suara siapakah ini?!!...
🌻Akulah suara hati,..
🌿Bagaimana bisa aku bersihkan hati??!!!...
🌻Aku tak mengerti!!!!...
🌿Dia menyesali diri..
🌻Bersihkanlah aku dngan zikir2 nama ilahi,
🌿Dengan pujian yang hakiki...
🌻Solat sudah pasti,
🌿Ouh...bagaimana aku terlupa perkara ini..
🌻Getus si diri,
🌿Lalu Jawab si hati,...
🌻Kerna terlupa tugas hakiki,
🌿Kerna di ulit mimpi duniawi...
🌻Sahabatmu nafsu jahatnya tak terperi..
🌿Hingga lupa janji sejak Azali,..
🌻Janji Sebelum kau sampai ke sini.
🌿Ke dunia fana ini...
🌻Tunaikanlah permintaan ku ini,..
🌿Getus si hati..
🌻Aahh..apa lagi??....
🌿Keluh si diri...
🌻Kata si hati;...
🌿Aku tak ingin di puji,
🌻Tajamnya pujian umpama duri..
🌿Lalu timbullah RIAK di hati.
🌻Berlari pula TAKBUR ke mari...
🌿Lalu bertamu HASAD dan DENGKI...
🌻Lalu punahlah kita wahai diri...
🌿Tak ingin aku ke neraka penuh api...
🌻Sia-sialah hidup kita ini...
🌿Sesalilah diri,
🌻Ingatilah diri ini,
🌿Agar sedar dari mimpi duniawi..
🌻Sebelum kita pergi..
🌿Mengadap ILAHI...
#MATI ITU PASTI...

0 comments on "#muhasabah 001"

Post a Comment

About Me

My Photo
Nadira Aisya
aku insan biasa,yang menyanjung setiap hikmah kalimah se0rang daie..Lantaran itu ku kan terus berdiri mendukung risalah ini..
View my complete profile
Powered by Blogger.

Followers

j0m gege


ShoutMix chat widget

d0a se0rang kekasih

About this blog